zaterdag 5 juli 2008

Back to micro's

Ik durf het niet eens een herstart meer te noemen, want al mijn herstarts mislukken... Maar ik speel iig weer poker.

De ultieme manier om discipline te vergaren leek mij toch wel beginnen op 5NL. Ik ben dan ook weer begonnen op 5NL, maar dit keer neem ik een ruimer BR-management. Het tilten kwam toch vooral van de krappe BR naar mijn mening, dus het schema is nu als volgt:

5NL: $100-$300
10NL: $300-$1000
25NL: $1000-$2500
50NL: $2500-$10.000
100NL: $10.000-$20.000 (en vanaf hier overal 100 BI)

En ik stap terug naar een lagere limiet bij:
terug naar 2NL bij $50
terug naar 5NL bij $200 (wel dubbele buyin op 5NL, dus $10 inkopen)
terug naar 10NL bij $500
terug naar 25NL bij $1500
terug naar 50NL bij $7500

De start op 5NL is gemaakt iig... Kreeg gisteren iets van $250 terug van een backing deal, hierdoor heb ik even 10 NL kunnen spelen. Maar echt zo slecht gerund, $130 down op 10NL (best ziek he). Vanmiddag weer lekker 16 tafels 5NL gespeeld, en de BR zit nu weer boven de $300, dus ik mag weer lekker 10NL spelen.

Ik speel overigens op 5NL en 10NL minimaal 12 tafels, meestal 16... Dit omdat het echt blotebillenlimieten zijn, waarbij ik niet na hoef te denken, en toch winnend speel. Ook 25NL is vrij easy, dus ga ik ook nog veel tafels spelen, maar vanaf 50NL wil ik max 12 tafels spelen (liefst meestal 6 tot 8). Dit omdat je hier iets meer op de games moet letten, wat er gebeurt etc. Dit hoeft tm 25NL niet, gewoon super ABC poker daar.

Owja, mocht het jullie boeien wat ik met mijn uitgecashede geld heb gedaan... Ik heb voor €330 een heerlijke gitaar + versterker + alle accesoires gekocht. Het was eerst de keuze of ik naar terschelling ging, of een gitaar ging kopen, maar ik heb besloten beide te gaan doen. 3 dagen Terschelling moet te doen zijn voor niet al te veel geld, zo heb ik ook nog lekker wat vakantie.

Tot zover mijn update wat betreft poker, en mijn leven!

(het is niet verboden eens een berichtje achter te laten hoor, zou wel leuk zijn als ik eens merk of mensen deze bullshit nog lezen! :) )

4 opmerkingen:

Panic zei

nou hier dan een berichtje, zodat je weet dat ik deze bullshit lees. Je br schema lijkt leuk, maar is geld weggooien, limieten blijven spelend die je beat is zonde van je tijd, Raszi's schema is aanzienlijk beter dan dit schema naar mijn smaak.
Verder moet je proberen wat aan dat getilt te doen, met welke roll je ook speelt, the pokermindset is het meest voor de hand liggende middel hier tegen.
Verder snap ik dat je 5,10 en 25 NL, simpele limieten vind, maar 16 tafels brengt mij op life tilt als ik alleen al over lees.
Probeer op elke limiet wat te leren, ipv zoveel mogelijk robotachtige beslissingen te nemen per minuut.

Succes iig!

Emiel zei

Bedankt voor je reactie Jop.

Ik heb hier zelf veel over nagedacht... en ben inderdaad voor de tweede keer bezig in "the poker mindset". En alles wat "verkeerd" is aan mijn poker mindset, kan ik oplossen met een ruimer BR management. Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat ik gewoon snel tilt als ik veel geld verlies, als ik bv 4 buyins 50NL verlies ($200 op een $1250 roll), dan vind ik dit echt zwaar kut, en ga ik tilten.

Ik heb bedacht als ditzelfde mij gebeurt op bv een $2500 roll, dat een verlies van $200 me veel minder zal doen.

Het 16-tafelen is idd wel iets waar over te discussieren valt, ik ga dit denk ik omlaag brengen tot 8-12 tafels op de laagste limieten, dat is vrij rustig grinden, en ik hou zo idd beter overzicht dan bv 16 tafels.

Heel erg bedankt voor het meedenken, en als je het niet eens bent met bovenstaand verhaal dan hoor ik het wel, vind het iig een interessante discussie zo.

Anoniem zei

Ik vind je bankroll manaement ook overdreven en als jij op een dag 130- staat en later dit nog eens weet weg te werken (op deze limieten is dat heel ziek) dan is er maar een conclusie die ik zelf ook heb gemaakt. Multitafelen (meer dan 4 in dit geval, 16 zelfs in jouw geval) is VEEL TE swinggevoelig. Speel gewoon 4/6 tafels en je merkt dat je veel minder swings hebt.
= mijn tip.

Emiel zei

Daar ben ik het niet mee eens z-wen. Variance blijft hetzelfde ongeacht hoeveel tafels je speelt.. Alleen omdat je winrate ietsje lager ligt bij 12 tafels dan bij 4 tafels, zal je variance misschien ietsje hoger worden, maar veel zal dit niet schelen hoor. Je speelt alleen meer handen, dus je variance LIJKT misschien groter, maar dat is deze in feite niet. Overigens speel ik nu max 12 tafels, meestal 9 of 10 op 10NL en dat gaat heerlijk rustig :)