donderdag 10 juli 2008

Nieuw BR schema & 10NL

Ik heb besloten om het onderstaande BR schema iets aan te passen, dat wil zeggen, op de micro's iets ruimer, maar vanaf 100NL wel 100 buyins aanhouden. Dit heb ik gedaan omdat je op de micro's over het algemeen lage swings hebt (hoewel ik zojuist een 25BI downswing heb meegemaakt op 10NL), en ik mezelf gewoon wil aanleren een limiet omlaag te gaan als dat nodig is. Ruimer BR-management aannemen omdat ik niet graag een limiet omlaag kan is een beetje raar, ik moet dit limieten wisselen gewoon mezelf aanleren.

Dit is de nieuwe versie:
$100-$200: 5NL
$200-$750: 10NL
$750-$2000: 25NL
$2000-$10.000: 50NL

En ik stap terug naar een lagere limiet bij:
terug naar 2NL bij $50
terug naar 5NL bij $150
terug naar 10NL bij $500
terug naar 25NL bij $1500
terug naar 50NL bij $7500

Ik hoop dat dit BR schema voor mij iets beter werkt. Het doel is eigenlijk om zo snel mogelijk op 50NL te komen, en vanaf 50NL gewoon lekker ruim BR-management te gebruiken, zodat ik niet al te snel weer omlaag hoef.

Overigens heb ik de afgelopen tijd al weer wat 5NL en 10NL gespeeld. 5NL ging lekker, toen kreeg ik $250 terug van een backing deal, en hiermee ben ik 10NL gaan spelen. Op de 10NL kwam ik in de ziekste downswing die ik ooit heb meegemaakt, en ik kon echt niet 1 handje winnen, terwijl ik wel gewoon goed speeld (ook na achteraf analyseren vond ik nog dat ik goed heb gespeeld). 25 buyins down, ofwel $250 down uiteindelijk, en dat op 10NL!!!

Na deze downswing heb ik weer wat 5NL gegrind, en bij $200 weer overgestapt naar 10NL, en dat gaat nu wel aardig. De BR staat weer op $250 geloof ik, dus gaat wel weer oké.

Tot de volgende update!

2 opmerkingen:

Werken om te Leven zei

Hey Emiel,

Ook ik ben je blog tegengekomen. Goed dat je zelf inziet waar je zwakke punt ligt, dan kun je er ook aan werken.
Ik vind het overigens bizar om te lezen dat je gerust 8-16 tafels speelt. Dan ben je toch alleen maar tegen stats aan het spelen ipv tegen mensen? Ik geloof nooit dat je ziet dat een tegenstander net 2x gebeat is en daarom alles erin gooit met een tilt vs. jouw medium pair als je alleen naar zijn stats kijkt. Ik denk dat een deel van de winst ook te behalen is door patronen van mensen te observeren en gebruik te maken van de dingen die zich aan tafel afspelen.

Succes in ieder geval, hoop dat je slaagt!

Emiel zei

Daar geef ik je gelijk in hoor coelho. Feit is alleen dat ik zo snel mogelijk van 10NL etc af wil komen, en ik op deze manier met lekker ABC poker (niet teveel opletten, maar gewoon hard valuebetten en niet bluffen etc) een winrate van 8ptBB/100 haal. Vanaf 50NL zal ik niet meer dan 8 tafels spelen, en waarschijnlijk bij 100NL max 4. Maar dat zien we dan wel weer, eerst maar weer terug grinden naar waar ik gebleven was, en met 8-12 tafels (12 is nu wel de max voor mij) gaat dat erg lekker :)

Bedankt voor je reactie, en leuk dat je mijn blog leest!