maandag 16 juni 2008

De herstart van mijn pokercarrère

Ik poker inmiddels al een tijdje. Een maand terug had ik mijzelf omhoog gewerkt tot de 100NL (blinds $0,50-$1 met een buyin van $100), en alles leek goed te gaan. Soms gaat het alleen niet zoals je wilt...

Ik posste het volgende op het forum van PokerInfo.nl om mezelf weer te motiveren:

Ongeveer een maand terug deelde ik jullie trots mede dat ik 100NL had bereikt, ik was onoverwinnelijk, ik kon eigenlijk wel bijna pro gaan.

Dat ik in een upswing zat besefte ik, maar ik kon me niet meer voorstellen hoe een downswing was.

Ik investeerde in belachelijke backing deals (zo heb ik 4 mensen voor $200 voor 10NL gebacked, en zelfs 1 iemand voor $1k voor 50NL), en nog niet 1 daarvan heeft mij iets opgeleverd. 2 Mensen gingen lekker hoog spelen met mijn geld en verloren alles, de 50NL jongen kwam in een zieke downswing en zit nu met $300 10NL te spelen... Ik gooid $100en in toernooibacking hier op PI, want ach ik had toch veel geld en het waren toch +ev procenten?

Daarnaast vond ik het ook nog eens nodig lekker LAG te spelen, want iedereen foldde toch alles maar.

En toen kwam de keerzijde van dit alles... De backings leverden allemaal niks op, ik verloor zo'n $800 op 100NL met domme moves die in mijn upswing wel werkten, vervolgens nog eens iets van $600 op 50NL (zelfde reden)... En mijn roll werd steeds kleiner.

Toen was het tijd voor wat coaching, hier stak ik ook zo'n $300 in (6 maanden membership op pokerzion, 2 lessen van $100), en ik had het licht gezien. Tight is right, want iedereen betaalt je toch wel af op limieten als 50NL en 100NL. Het licht was gezien, maar ik kon het nog niet toepassen. Ondanks dat ik preflop lekker tight was, maakte ik postflop nog erg rare moves, en gaf ik pots niet gauw op.

Op dit moment heb ik nog $784 op de teller staan op P.okerstars, nadat ik een week geleden even wat voor mezelf had uitgecashed.

Na veel doemdenken (stop met poker, dom kutspel, ik kan niet grinden, ik tilt toch alleen maar) heb ik besloten tóch maar wel door te gaan met poker. Maar dan moet ik het even heeeeeeeeeel anders gaan aanpakken als wat ik nu deed.

Ik heb voor mezelf een aantal "regels" opgesteld, zodat ik rustig kan grinden, zoveel mogelijk tilt tegengaan, en ook aan het leerproces werken zodat ik niet op een limiet als 50NL zou bijven steken.

- Alleen spelen als ik zin heb, én 100% fit ben
- Tijdens het spelen HH's van grote potten, twijfelhandjes etc kopieren naar kladblok, en deze analyseren (danwel alleen, danwel met mede-pokerspelers)
- Meer informatie zoeken over de dingen die ik fout blijk te doen aan de hand van bovenstaande analyses
- Maximaal 6 tafels tegelijk vanaf 50NL, evt op 25NL 24-tafelen is toegestaan om even rustig te grinden
- Stoppen bij 4 buyins down of meer, minimaal 30 minuten pauze
- Meteen stoppen bij tilt en/of spewy moves (flop raises van anderen shoven met air zonder read etc), ook hier minimaal 30 minuten pauze
- Kijken of ik 1x per maand een coaching les met loosefer kan doen, als de BR dit toestaat.


Daarnaast zal ik in dit topic proberen zo'n 2x per week een update te plaatsen met hoe het gaat, of ik me aan mijn regels hou, hoeveel ik up/down ben, hoeveel handjes ik heb gespeeld, en af en toe wat twijfelhandjes die ik te standaard vind voor het strategie gedeelte.

Ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen in mijn leerproces, en mij ook op de vingers kunnen tikken als ik raar bezig ben, als iemand me ziet tilten, etc etc

(Topic is vooral om mezelf te motiveren om weer goed bezig te gaan met poker, maar vooral ook te blijven leren, en niet alleen maar grinden)


Ik ben dus min of meer opnieuw begonnen, en zal ook in deze blog mijn vorderingen bijhouden, en zo nu en dan wat handjes posten.
Daarbij hoop ik dat deze blog interessant voor jullie is om te lezen, en zoniet, zal ik hem waarschijnlijk toch blijven bijhouden haha... Have fun at my blog!!!

2 opmerkingen:

Uranium222 zei

Mooi stuk en erg herkenbaar. De periode waar jij nu in zit had ik een tijdje terug. Je zit nu op de goede weg.

Panic zei

succes, toegevoegd aan leesmap!