zondag 22 juni 2008

12k handen breakeven... waaaaat?

Even een crosspost van PI, aangezien het voor mijn bloglezers misschien ook wel interessant is

De laatste 12k handen op 50NL (eigenlijk alles wat ik op 50NL heb gespeeld sinds mijn doorstart) draai ik breakeven... Dit terwijl ik toch in principe het niveau moet beaten, slechts 1x getilt heb ($150 verlies), en verder wel solide heb gespeeld dacht ik.

Hier mijn analyse van de laatste 3 dagen:

Grootste verlieshandjes:

Coolers:
1. T5ss vanuit BB, geflopte flush vs geflopte nutflush (unraised pot)
2. KJ op J high board vs fish, eerst allin van shortie gecalled, fish called achter mij, alles gaat erin op T turn en hij draait JT open. Semi-beat, maar het geld ging erin waar ik achterlag dus cooler
3. QQ afgecalled vs AA (ook pf), op laag board

Beats (waarbij ik meer dan 65% voor stond waar het geld er in ging):
1. JJ ge4bet tegen vis, allin gekregen op 249 flop, villain draait A3o open en hit zn A op de turn.


Spewy plays:
1. TT 3bet callen oop vs 18/16 villain, allin op lage flop
2. KJo op monotone QTx board raisen, 3betten en shove callen
3. TT ge3bet pf, NIET gecbet op Kxxr board, turn K, daar bet gecalled en riverbet gecalled (allin inmiddels), tegen KQo (tegen 23/19/6(3bet))
4. JJ te hard doorgebet op Q high flop, uiteraard tegen een Q die 3x netjes called



Goeie blufs die mislukten: waat, 0?

Gemiste flipjes/draws:
1. 98ss op K8Tss board
2. QQ pf vs AKo, vs 26/17/7(3bet) villain, ik 4bet zijn 3bet en call allin
3. KThh op J74hh board, allin vs fish met TPWK



Dit waren alle potten boven de $60, de rest heb ik niet naar gekeken.

Stats zien er wel oke uit denk ik:

VPIP: 17.9
PFR: 15.2
3bet%: 6.2
WTSD: 30.5
Agg: 2.99
Cbet: 77.5 (nog steeds wat aan de hoge kant?)
Fold to 3bet: 58.3% (moet pbb veel hoger???)
Call 3bet: 38.9% (en die dus veel lager??)
Set%: 8,7 (das wel normaal denk ik haha, lekker onzinnige stat iig)



[b]Grote conclusie:[/b]
Ik call waarschijnlijk teveel 3bets met handjes als 99, TT en JJ. Hiermee stack ik dan ook af op lage flops, iets wat niet zo slim is. Elke keer denk ik "hij heeft vast AK, haha, laat hem maar bluffen, ik trap hem wel!" maar elke keer komen ze dan met JJ, QQ, KK of AA aanzetten.

Ik ga proberen nog ietsje minder te cbetten, dit % is nog te hoog, en ik denk dat ik IP nog teveel cbet. Daarnaast ga ik dus minder 3bets callen, ook met AK'ish handjes 4bet ik liever, en AQ moet ik gewoon folden op een 3bet.

Overpairs zijn niet altijd de nuts, ook niet in 3bet pots, hier ga ik ook iets meer op letten.

Geen opmerkingen: